Přejít k hlavnímu obsahu
load

Vybavení prodejen od skladových regálů až po vitríny

vybavení prodejny
 
Plánujete si otevřít svoji vlastní prodejnu? Potom čtěte dál, prozradíme vám to nejdůležitější, co byste měli zvážit při výběru vybavení.

Bez ohledu na to, či se rozhodnete otevřít si obchod s potravinami, zahrádkářskými potřebami či velkými stroji, měli byste zaměřit pozornost na to, jak zboží, které se rozhodnete nabízet na trhu, budete skladovat, a jak ho rozmístíte.

Zájem zákazníka totiž vzbuzuje nejen potřeba nakoupit, ale také i typ nákupního prostředí a celkový vzhled provozovny.

Proto už dávno neplatí, že vybavení prodejny je jen o regálech a pultech s uloženým zbožím. Pokud se chcete zaměřit nejen na funkčnost, ale i na nákupní prostředí a atmosféru provozu, nechejte se inspirovat našimi tipy, díky kterým bude váš obchod vizuálně atraktivnější.

 

Přehled sekcí v článku:

 

Vybavení základním nábytkem

prodejní regály

Při plánování zařízení prodejen doporučujeme nejprve řešit největší kusy nábytku, které potřebujete na prezentaci vašeho zboží. Bez ohledu na to, na jaký sortiment se váš obchod orientuje, na míru vyrobený nábytek do prodejny vám pomůže vytvořit z nevýrazného prodejního prostoru přehlednou a prakticky uspořádanou prodejnu.

V těchto prostorách váš zákazník snadno najde sortiment nebo zboží, které si k vám přišel koupit. Mezi základní typy nábytku, který budete potřebovat, patří:

 

1. Prezentační regály

Hlavním nosným prvkem každé prodejny jsou regály. Tyto kusy obchodního nábytku by měly splňovat dvě hlavní funkce – skladovací a zároveň prezentační. Nakolik právě tyto regály budou prezentovat váš prodejní sortiment, měly by být vizuálně atraktivní a zároveň by měly nechat vyniknout vystavené produkty.

Ve většině případů by prezentační regály měly být policové s dostatečně velkými rozestupy mezi policemi, aby si návštěvník mohl všechny produkty vybrat a prohlédnout. Vizuálně by regály měly vhodně doplňovat identitu vaší prodejny a neměli byste zapomenout ani na jejich pevnost a stabilitu.

 

2. Prodejní pulty a pokladny

prodejní pult

Kromě regálů bude váš obchod potřebovat i jeden či víc prodejních pultů (v závislosti na dostupném prostoru). Tyto můžou být použity jak výhradně na prezentaci zboží, tak i funkčně na umístění pokladny či jiného potřebného vybavení pro váš personál.

Prodejní pulty můžou mít různý design a tvary v závislosti na dostupném prostoru. Taktéž se tyto kusy nábytku spojují i s různými jinými funkcemi, jako například s posuvným pásem.

 

3. Skladovací regály

Mnoho lidí zapomíná při plánování zařízení prodejny i na skladovací regály, které jsou obvykle v samostatném prostoru skryté před pohledy potenciálních návštěvníků. Z tohoto důvodu nemusí být vizuálně atraktivní.

Důležité je, aby byly praktické, bezpečné, přístupné a měly velkou nosnost zboží.

Obvykle i ve skladech lidé preferují policové regály, avšak typ potřebného regálu předurčuje povaha skladovaného materiálu a zboží. Některé prodejny můžou preferovat konzolová či paletová řešení.

 

4. Prezentační stojany

Obzvlášť v menších prostorách, kam se nevejdou velké regály, doporučujeme naplánovat prezentační stojany. Jde obvykle o ploché systémy s drážkovými panely, které se upevní na zeď a nabízejí malé poličky, popřípadě jiná vhodná skladovací řešení, která umožní vystavit a prezentovat individuální produkty.

Obvykle se tento styl prezentace využívá v prodejnách obuvi na vystavení konkrétních modelů tenisek či bot, případně menšího zboží, které se dá na konkrétní konzoly zavěsit.

 

5. Policové systémy

Podobně jako v případě prezentačních stojanů, i v případě policových systémů se bavíme o nástěnném řešení, které je vhodné do úzkých a menších prostor. U policových systémů doporučujeme jejich umístění mírně níže než je výška očí, aby se návštěvník mohl pohodlně porozhlédnout po celém prezentovaném sortimentu.

 

6. Prodejní prosklené vitríny

V neposlední řadě nezapomeňte na prosklené vitríny. Tyto jsou ideální na prezentaci zboží, které chcete mít víc pod kontrolou z různých důvodů (obava z krádeže, vyšší pořizovací cena, křehkost, apod.).

Známe několik druhů prosklených vitrín, ze kterých 2 se těší velké popularitě v prodejnách:

  1. samostatně stojící vysoké vitríny - kde vidíme produkt před sebou a ze všech stran,
  2. nízké vitríny - které jsou prosklené zepředu i shora tak, aby si návštěvník mohl prohlédnout produkt z přední strany.

Jelikož však musíte dobře zvážit umístění takového nábytku v dostupném prostoru, doporučujeme vám oslovit odborníky, kteří vám pomůžou se správným rozložením a ideálním dispozičním řešením pro vaši prodejnu.
Při zařizování obchodních prostor je proto nejlepším řešením využít služby zkušeného partnera s bohatými referencemi, výkonnou výrobní základnou a profesionálním týmem montérů.

Naši specialisté z REGALSISTEM navrhují, vyrábějí a montují vybavení prodejen s maximálním ohledem na efektivní prezentaci produktů, účelnost a estetický design kombinující různé materiály a barevné odstíny.
Naším krédem je bezpečnost, jedinečnost a samozřejmě detailní přizpůsobení požadavkům, možnostem a marketingovému plánu obchodu.

 

Vybavení univerzálními doplňky

Kromě základních kusů nábytku pro prodejní prostory byste neměli zapomenout na funkční doplňky, které potřebujete pro plynulý chod každé prodejny. Obvykle se týkají zabezpečení proti krádeži zboží a jeho prezentace.

Doporučujeme ty, se kterými se začínající prodejci setkávají nejčastěji:

  1. Zabezpečovací systém (kamery a senzory proti krádeži) - I když je vhodný zabezpečovací systém nákladnější, minimalizováním krádeží si na sebe poměrně rychle vydělá.
  2. Pokladny - Asi jeden z nejnevyhnutelnějších doplňků každé prodejny. Bez něj nemůžete přijímat hotovost ani platby kartou.
  3. Nákupní košíky/vozíky - V závislosti na velikosti prodejny a nákupních uliček mezi regály doporučujeme zvolit si buď nákupní košíky, nebo vozíky. Takto svým zákazníkům ulehčíte nakupování, obzvlášť v případě obchodů s drobným zbožím, jako jsou potraviny, drogerie, železářství či papírnictví.
  4. Cenovky a cenovkové lišty - Mnoho lidí v prodejnách často podceňuje řešení pro komunikaci cen. V ideálním případě využívejte řešení, která se dají použít víckrát. Z tohoto pohledu je rozumné zvážit magnetické štítky pro cenovky na kovové regály, které se dají pohodlně přemístit podle potřeby a časem se nepolámou tak jako obyčejné plastové cenovky.
  5. Plastové přepravky a nádoby na drobné zboží - V případě, že prodáváte drobné zboží, zvažte pořízení vhodných nádob (skosených plastových přepravek) tak, abyste kupujícím poskytli dostatečný přístup a zabezpečili bezpečné uložení zboží. U skosených přepravek můžete využít i vanové police.

Kromě univerzálních doplňků doporučujeme vylepšit svoji prodejnu i speciálním vybavením.

 

Vybavení specifickými doplňky

Pro vybavení každé prodejny existují i specifické doplňky, které dokážou výrazně zlepšit uživatelský zážitek vašich návštěvníků:

  1. Zrcadla - Prodáváte oblečení, doplňky, boty nebo snad šperky? Doporučujeme vám zahrnout do vašeho vybavení dostatek zrcadel.
  2. Obouváky - Prodáváte obuv? Nezapomeňte na obouváky. Často bývají počty těchto doplňků výrazně poddimenzované a v případě, že je v prodejně víc návštěvníků, je návštěvníci nemohou najít.
  3. Věšáky a závěsné systémy - Pokud máte v nabídce mikiny, bundy, trička či jiné oblečení, nezapomeňte na dostatek věšáků a závěsných systémů. Díky nim prezentované zboží lépe vynikne a návštěvníci si ho snadněji prohlédnou.
  4. Figuríny a busty - Nic neukáže oblečení lépe, než když je vystavené na figurínách nebo bustách. Avšak netřeba to s nimi přehánět. Na prodejnu postačí jen pár kusů figurín, na kterých odprezentujete nejlepší kolekce oblečení ve vaší nabídce.
  5. Převlékací kabinky - Pokud prodáváte oblečení, nutností je dostatečný počet převlékacích kabin poskytujících prostor a soukromí vašim návštěvníkům. Kabiny by měly být dostatečně velké, aby se návštěvník mohl v klidu převléci a zároveň by měly mít aspoň jedno zrcadlo.

Samozřejmě, takových doplňků je nespočetné množství a toto je jen zlomek z nich.

 

Příklad 1: Zařízení prodejny s potravinami

regály do prodejny potravin

Maloobchodní či velkoobchodní prodejny s potravinami musí v první řadě dbát na kvalitu regálů, jejich vysokou nosnost a bezpečnost jejich montáže a kotvení, neboť ponesou obvykle těžké a rozbitné zboží.

Regály by měly být policové a dispozičně by měly tvořit koridory, kterými můžou návštěvníci proudit tak, aby měli stálý přehled o potravinách, které jsou v regálech vystaveny. Proto musí být uličky dostatečně široké.

Kromě regálů na potraviny bude prodejna potravin potřebovat i:

  • Prodejní pult s pokladnou
  • Zabezpečovací systém, popřípadě kamerový systém
  • Skladové regály (v závislosti na velikosti skladu doporučujeme paletové pro větší prostory a policové pro menší skladové prostory)
  • Nákupní košíky/vozíky
  • Cenovky a cenovkové lišty
  • Chladicí boxy na mléčné/masové produkty či nápoje
  • Mrazicí boxy na mražené zboží

Doporučujeme vybrat si modulární policový regálový systém, který se dá snadno přizpůsobit a rozšířit podle toho, jak rostou vaše skladovací nároky a velikost prodávaného sortimentu.
Pořízením regálů na míru si zabezpečíte maximální využití potenciálu vašich prostor.

 

Příklad 2: Zařízení prodejny s textilem

regály na textil

I v případě obchodu s textilem jsou základem prodejního zařízení regálové systémy. Podle toho, jaký druh textilu máte v plánu prodávat, máte na výběr ze dvou typů prezentačních regálů:

  1. Policové regály - Policové regály jsou ideální v prodejnách textilu, které se svým sortimentem zaměřují na kusový prodej menších a skladnějších druhů textilu, které se dají uložit do polic (povlečení, polštáře, závěsy, záclony a podobně).
  2. Konzolové regály - Konzolové regály jsou ideální v případě, že prodáváte velkorozměrné metrážní látky a návštěvník je potřebuje vidět celé, nejen jejich vzorky. Právě tento typ regálů je ideální pro přehlednou a bezpečnou prezentaci nadrozměrného zboží.

Samozřejmě, kromě regálů doporučujeme zařadit mezi vybavení i:

  • Prodejní pulty
  • Police a stojany
  • Pokladnu
  • Zabezpečovací a kamerové systémy
  • Skladové regály
  • Cenovky a cenovkové lišty
  • Zrcadla

Podle naší zkušenosti je výběr typu regálů úzce spjatý s prostorem, který máte k dispozici, neboť konzolové regály obvykle potřebují víc prostoru než ty policové.

 

Příklad 3: Zařízení prodejny obuvi

regály do obchodu s teniskama

Prodejny obuvi obvykle nepoužívají klasické vysoké policové regály. Pro přehlednost sortimentu využívají tyto prodejny spíše nižší prodejní pulty/miniaturní regály do úrovně pasu.

Kromě toho jsou v prodejnách obuvi obvodové stěny ideální na policové systémy a stojany, kde můžete vystavit konkrétní modely bot až do výšky očí.

Kromě prodejních regálů a policových systémů nezapomeňte i na:

  • Skladové regály
  • Prodejní pulty
  • Pokladnu
  • Kamery a zabezpečovací systémy
  • Posezení na zkoušení obuvi
  • Zrcadla
  • Obouváky
  • Cenovky
  • Nákupní košíky

Při výběru příslušenství nezapomeňte na dostatečný počet obouváků, zrcadel a míst na sezení a pohodlné zkoušení bot.

 

Potřebujete poradit při zařizování vaší prodejny?

Dodáme vám obchodní regály do potravinářských i nepotravinářských obchodů s jakýmkoliv zaměřením prodejního sortimentu:

  • Módní butiky
  • Drogerie
  • Papírnictví
  • Elektro
  • Domácí potřeby
  • Železářství a jiné

Plně se přizpůsobíme vašemu stylu a požadavkům. Vytvoříme vám klasickou maloobchodní prodejnu, luxusní butik nebo vám zařídíme kompletní supermarket i s velkoskladem – záleží jen na vašich požadavcích.

U interiérů prodejny se regály různých typů uplatní i v obchodních skladech, výrobních provozech a jiných prostorách.

 

Další články/stránky:

 


Pro nezávaznou cenovou kalkulaci nás kontaktujte