Přejít k hlavnímu obsahu
load

Růst obchodu a výroby? Jak a kde umístit logistické centrum?

Růst obchodu nebo vstup na nové trhy nutí stále více podnikatelů uvažovat o tom, zda postavit distribuční centrum a pokud ano, tak na jakém místě. Při této úvaze, bychom měli brát ohled až na několik faktorů, které by naši volbu o umístění a také velikosti distribučního centra spolu s dispozičním řešením regálů  mohly ovlivnit.
 
Zvážit je třeba tyto základní faktory
 
V první řadě, by se měly zvážit toky produktů, které vyrábíme, což zahrnuje především vstup materiálu do společnosti, samotnou výrobu, a výstup ze společnosti například v podobě prodejného produktu. Dalším faktorem jsou jednotlivé polohy dodavatelů a také odběratelů.
 
Růst obchodu a výroby? Jak a kde umístit logistické centrum?
 
 
Dodavatelé a odběratelé by měli mít k našemu budoucímu logistickému centru dobrý přístup bez různých komplikací. Dalším faktorem je samotná poloha pozemku a náklady na pracovní sílu. Všechny faktory se liší zejména v závislosti na tom, na co je distribuční centrum zaměřené. Shrneme si ale ty nejdůležitější faktory, kterými jsou:
 
- Výrobní toky
- Náklady na pracovní sílu
- Poloha pozemku
- Dostupnost v rámci odběratelů a dodavatelů
 
Sledovaný je jediný cíl
 
Rozhodnutí o volbě umístění logistického centra směřuje vždy k jednomu cíli a to k úspoře nákladů. Tak jako při skladování na výhodných regálech , tak i při správném umístění logistického centra můžeme ušetřit nemalou sumu peněz.
Vše se v první řadě odvíjí od toho, zda jde o maloobchodní společnost, velký nadnárodní obchodní řetězec, výrobní podnik, podnik poskytující služby nebo podnik, který se zabývá pouze skladováním. Každý jeden vyžaduje další specifická opatření, na základě čeho bychom měli zvážit i další postup.